Stavba Trans Americké Železnice 1863 - 1869

26.10.2013 10:23

Objev Parního Stroje a tím pádem využitím Parní Energie koncem 18 a na počátku 19 století byl Užasný a začal být využíván hlavně  mimo jiného v Dopravě.Stále byla v cestování Duležitá Konská Síla ,povozy,Kočáry,Dostavníky ale Hlavně Samozřejmě po svých Pěšky ale počátek 19 století byl i počátek Říční a Záoceánské Paroplavby ale Hlavně Železnice a Cestování bylo Rychlejší i když První Parní Lokomotivy ještě nebyli dokonalé jako později.V první polovině 19 století 1820 - 1860 byla Evropa přepásána Železničními tratěmi a Evropské Mocnosti Hlavně Anglie ve svém Impériu.Železnice se začala ale Hlavně Rozvíjet poč.19 století za Oceánem na Americkém Kontinentě ve Spojených Státech Amerických postupně byl během 1 pol.19 století přepásán železničními Tratěmi celý Východ Usa od Hranic Kanady až k Floridě mezi Velkými Městy a Přístavy Boston,New York,a další...... .Ale v Americké Vládě na počátku 19 století bylo Velkým Plánem spojit Železnicí Celý Americký Kontinent z Východu až na Západní Pobřeží což by Usnadnilo i Osídlování ,Dobívání,Kolonizaci Velkého Amerického Západu i kvuli tomu že na Záp.Pobřeží v Kalifornií byla v letech 1848 - 1855 Zlatá horečka a bylo potřeba se spojit s Velkmými Přístavy a Zlatokopeckými Středisky San Francisco a jiné a Námořní Plavba z Východního Pobřeží Okolo Celého Jihoamerického Pobřeží byla Zdlouhavá a Panamský Pruplav tehdy ještě Dávno neexistoval a jedinná cesta byla Napříč Celým Americkým Kontinentem až na Západní Pobřeží.Velká Země od řeky Mississippi až k Západnímu pobřeží byla Divoká Panenská Příroda nekonečné rozlehlé Travnaté Prérie kde se pásla Několika Miliardová Stáda Obrovitých Bizonu a Předhuří Skalistých hor a Mohutné Skalisté Hory ,Rocky Mountains, byli Velikou Překážkou stavby Trans Americké Železnice a Hlavně Národy Puvodních Amerických Préríjních Indiánu kteří byli Neomezenými Pány Velkých Prérií Západu Amerického Kontinentu a Žili svým Puvodním Divokým Přírodním Zpusobem Hlavně Závislí na Stádech Bizonu a svobodném šetrném lovu těchto Velikých Zvířat.Ale Železnice v druhé pol.19 století totálně zničila Svobodný Konec Puvodních Pravých Američanu Indiánu ale Hlavně Obrovských Stád Bizonu.Po Zlaté Horečce v Kalifornií v letech 1848 - 1855 byli objeveny v letech 1859 - 1877 Velké Naleziště Zlata i Stříbra v Předhuří Skalistých Hor v Coloradu a Nevadě začala další Americká Zlatá Horečka v letech 1859 1877 a kromě Divokých Zálesáku a Trapperu /kladeči pastí/ to do Divokých Hor Sierry Nevady a předhuří Skalistých hor lákalo z Kalifornie Prospektory,Obchodníky a i nekalé Dobrodruhy a z Východu Usa se po Válce Jih Sever 1861 - 1865 i před ní  posunoval Východ Usa Osidlovat,kolonizovat Divoký Západ hlavně po vydání Zákonu Vlády Usa v roce 1860 o Svobodném zabírání zěmě Američany od Missisippi až po Záp.Pobřeží.Stavba TransAmerické Železnice začala v roce 1863 na Západním Pobřeží Usa v Kalifornií v San Franciscu které Zbohatlo Hlavně Díky První Velké Zlaté Horečce a tím pádem i počínajícímu Prumyslu.Stavbu Velké Americké Železnice začal vést Ing.a Geolog Teodore Judah který hlavně Zaměstnával Asíjské Přistěhovalce z Číny kteří připlouvali přes Oceán do Ameriky hlavně kvuli Zlatým Horečkám a za prací a lepším Živobytím než ve staré Vlasti a Práce na Stavbě Železnice spojení Amerického Kontinentu byla Lákavá i Dobře placená ale pro Čínské Dělníky byla i Utrpením. Bílý Američtí Dělníci na stavbě Trati se dívali s opovržením na Asiaty ,Čínany.Stavba Železnice už s Parní Lokomotivou a Vagonovou soupravou což bylo samozřejmě plné nákladu materiálu na Stabvu těžké kolejnice ,pražce,Hřeby,nálože dinamitu ale i pojízdné obydlí Dělníku Stavby Tratě pokračovala ze Sacramenta přes Slalisté Hory což byl Samozřejmě Veliký Problém jak dostat Trat přes Obrovské ,Mohutné Velehory a Zasněžené Vrcholy Rocky Mountains kde byli co chvíli Sněhové Vánice,Blizzardy,Nelidské Mrazy a Hlavně Neprostupné Hluboké Lesy a Skály či Hluboké Udolí ,Kanony a Divoké Řeky.Museli se pokácet Hektary Lesu Stromy zpracovat postavit z nich Složité Konstrukce přemostění Kanonu,Udolí Mohutných Řek a Bourání Náloži Dinamitu Skal a Horstev pro budování Tunelu pro trat.Byli to Hrozné Vysilující Strastiplné Práce a Strašlivé Dřiny kde umírali Američtí Dělníci i Čínané ale ti byli Mnohem Odolnější a Výkonější a Houževnatější na Práci stavby Trati a poháněči Koní,povozu a Hlavně Dělníku neměli s Čínany skoro žádnou Starost jen s Americkými Dělníky kteří byli skoro pořád opilý Whyskou.Po Strastiplném Překonání Skalistých Hor,pokračovala stavba Tratě přes Pohoří Sierra Nevada a nehostiné vyprahlé oblasti Velké Nevadské Pouště kde byli zase obtíže s nesnesitelným Vedrem,Chřestýši atd.... a v poušti a pouštních horách které nebyli skoro vubec zalesněny nebo jen Velice Málo nebylo moc Dřeva na stavbu Železnice ale Stavba pokračovala dál k řece Humboldt River kde přece jen byli pobřžní hluboké lesy na pokácení Velkých Stromu pro Stavbu Tratě a přemostění Kanonu a Hluboké Udolí řek Díky Cílevědomým,Houževnatým Čínským Dělníkum Stavba Tratě postupovala stále vpřed.V Letech 1864,1865 už pomalu na Východě Usa Končila Válka Severu Jihu poslední Velké Bitvy a Armády Unie na všech Frontách Války postupně prorážela Nepřátelské Linie Jihu Konfederace a roku 1865 byla podepsána Kapitulace Jihu a Válka Sever Jih 1861 - 1865 Uplně Skončila Afroameričané byli Osvobozeni z Jižanského Otroctví a pro Usa začala nová Éra Dějin a Hlavně Osídlování Velkých Prérií Západu což započalo i z Východního Pobřeží Amerického Kontinentu Stavbu Trans Americké Železnice z New Yorku do Omahy v Nebrasce což tehdy bylo Teritoriem Unie a dál přes nekonečné Prérie a Pohoří Dakoty,Wyomingu až k Solnému Jezeru v Utahu kde se  spojila se stavbou Trati Železnice ze Západního Pobřeží.Stavba Železnice z Východního Pobřeží se začala v roce 1865 pod Vedením,Velením bývalým Vojevudcem Války S.J. Generálem R.I.Dodge který zapojil kromě Inženýru,pomocných vozku nákladných Povozu Koní ,Mezku,Volu a Honáku ,kovboju i bývalé Vojáky Znepřátelených Armád Unie Konfederace a osvobozené Afroameričany kteří věděli že to už není otroctví ale svobodná práce  na Společné Stavbě Kontinentální Americké Železnice.V té Době na Konci Války Sever Jih v roce 1865 Připlouvalo ze Starého Světa z Evropy mnoho Vystěhovalcu z Irska ,Skotska kteří se nechtěli Smířit že jsou pod Vládou Britského Království Anglie ,Hlavně Horkokrevné Irové kteří trpěli pod Utlakem Angličanu nejvíce.Dále hodně Němcu ,Prusu, a Obyvatel Rakouskouherského Mocnářství tedy i mi Češi a Slovaci kteří hledali za Oceánem v Americe nový Život a Hlavně Práci čehož hned využívali při učasti stavby Tratě TransAmerické Železnice.Z Omahy v Nebrasce koncem roku 1865 začala opravdu strastplná stavba TransAmerické Železnice Divokými Nehostinnými Prériemi ale Stavba Tratě zde pokračovala Přece jen lepším Schudnějším Terénem než Divokými Skalistými Horami Stavební Čety Tratě ze Západního Pobřeží.Podél řeky River Platte k Pohoří Laramie Mountain kde byla tehdy už jedna z Prvních Amerických Osad Pevnost Am.Armády ,Fort Laramie, Parní Lokomotiva s několika nákladními Vagony supí ,funí popojíždí po postavené trati a ve předu do daleka Armáda Stavěču Železnice pokládá pražce a kolejnice a všude zní rány Kovovými Palicemy , spousta Hluku,mezkaři,vozkové popohánějí své povozy a z prken a dřev ve vagonech se staví provizorní Tábory Stavěču Železnice.Život ve Stavebním Táboře Transamerické Železnice v letech 1863 - 1869 byl Velice Rušný,Hektický Stavební Inženýři plánovali cestu stavby Tratě Kováři,Vozkové se starali o koně , Povozy a Dělníci na trati pokračovali dál a dál v tvrdé Náročné Stavbě Trati pokládání Těžkých Kolejnic a Pražcu rány těžkými železnými Palicemi atd..... .Po celodenní Náročné Práci se Dělnici Tratě vydávali do ubytovacích Vagonu na kutě ale většina jich trávila v provizorních Stavebních Táborech v Krčmách,pojízdných nevěstincích kde se spíjeli většinou tvrdým Pitím řádili s lehkými Děvami,Karbanili a Spousta Hrubého Násilí a zabíjení vraždění a rvaček s noži.Kromě Dělníku na stavbě TransAmerické Železnice se ve stavební armádě vyskytovalo i spousta Nebezpečných Krminálních Živlu Vrahu,Lupiču,Hazardních Hráču Pokru a Hlavně Drsných Zabijáku ,Pistolníku, s Pověstmi Nebezpečných Střelcu s kterými si nebylo radno zarávat. Krvavé Bitky a Souboje Drsných Zabijáku na Pistole a nože kvuli čemukoliv či z alkoholismu a kvuli Děvkám byli večer co večer noc co noc a přepadu Dělníku Lupiči atd... spousta špíny a zla a došlo to tak daleko že umíralo více Dělníku na Trati Železnice v soubojích ,rvačkách na pistole a nože,než na práci stavby Tratě či při přepadech Indiány.Proto na každou noc Vedení Stavby Tratě vybralo několik ozbrojených mužu aby bojovali proti zločinu ve stavebních táborech a případně pověsili ty Nejdrsnější Rváče a Zabijáky nebo je při střetu hned zabili ale pro jistotu byli zavřeny krčmy a pojizdné nevěstince z čehož samozřejmě neměli radost Hlavně výčepní a Pasáci se svými Děvkami ani Dělnici že večer v noci po Náročné stavbě trati nemají kam zajít na pár piv,či tvrdé pití a povyrazit si.Kromě Stavebních Dělníku Tratě TransAmerické Železnice ,Vozku,Mezkařu atd...... zde byli Profesionální Lovci ,Střelci Bizonu jako Slavný W.Cody Buffallo Bill, a další.......   kteří měli jen jedinou práci Vybíjení Obrovských Stád Bizonu Jednak pro Cenné Bizoní Kuže ale i části masa jako zpestření stravy pro Dělníky na Trati.Profesionální Střelci Bizonu měli své vozky na povozy v kterých jednak bydleli ale i jako nákladní vozy na Bizoní Kuže a části masa a Hlavy s Rohy a Stahovače Bizoních Kuží což byla samozřejmě Hnusná Špinavá práce.Výjezdy Povozu Lovcu Bizonu a lovy trvali někdy celé dny.Střelci si vyhlédli velké Stádo Bizonu a začali lov měli připraveno vždy několik Pušek a Stříleli,Stříleli do Ohromného Stáda Bizonu Těla Mrtvých Obrovských Bizonu padala po stovkách na zem a po Řeznické Práci,Vraždění, nastoupili ke svému Hnusnému Řemeslu Stahovači Bizoních Kuži velkými Noži a Sekyrami špinavý od Bizoní krve a vnitřností a masa a Odsekávali Stahovali ze Stovek Tisích pozabíjených Povražděných Bizonu Kuže Stovky,Tisíce Bizoních Kuží Nakládali na Povozy a po Velikých Lovech Amerických Střelcu Bizonu se vraceli tyhle Lovecké Výpravy zpět do stavebních Táboru Železnice Hory Bizoních Kuží s Hlavami s Rohy se nakládali do Železničních Vagonu a Střelci Bizonu si Přicházeli na Pěkně Tučná Konta ale Masakrování Vraždění Biznu byla jedna z Nejhnusnějších Metod Genocidy Puv.Préríjních Indiánu pro které už i samotná Stavba Železnice jejich Zemí bylo Hrozným Utrpením a Hlavně Konec Bizonu a to bylo pro Indiány Nejhorší také dělali Lovy na Bizony ale ne Strašlivé Masakry jako Američtí Bílý Střelci ale Šetrně s Ohledem k Přírodě a k Bizonum Samotným a Kuže a vnitřnosti ze svých Lovu na Bizony dokázali uplně beze zbytku využít ,Maso k jídlu,z vnitřností věci denní potřeby nitě,tětivy Luku,žaludkya plíce jako vědra na vodu, z kuží oděvy a Plachty na Tee Pee A DALŠÍ......... .Préríjní Indiáni co chvíli přepadali Stavbu Transamerické Železnice , Dělníky na stavbě Trati a Stavební Tábory. S puškami a ručními náložemi Dynamitu se Indiánum dalo více či méně bránit ale Utokum Préríjních Indiánu Stavbě Trati a Vlaku to nebránilo ba naopak.Tak Armáda Spojených Státu Amerických pod Velením Generálu Sheridana a T.Shermana začala Strašnou podobu Genocidy Puvodních Préríjních Indiánu Vyhlazovacími Válkami proti Indiánum. V Letech 1864 - 1869 podél Tratě Transamerické Železnice a Stavebních Táboru vznikali Vojenské Pevnosti Americké Armády pěchota ale Hlavně Jezdectvo ,Kavalérie Armády Usa, která provázela Stavbu Trans Americké Železnice 1865 - 1869 jako Ochrana stavby Železnice a tím pádem Válka proti Prérájním Indiánum. Odíly ,Jednotky Jezdectva dělali kruté bezohledné nájezdy na Indiánské Vesnice osady vyvraždili vypálili je a ukradli Koně pro Armádu a stavbu Železnice a zajímali ženy děti.Válka Americké Armády proti Indiánum byla jen kvuli Železnici a samozřejmě Genocida.Indiánští Bojový Náčelníci a Bojovníci si tohle Tvrdě nenechali Líbit a začali vést odvetnou Válku proti Americké Železnici a Armádě ale Bohužel pro Indiány Marnou a Tragickou po Strašlivých Masakrech Préríjních Indiánu Americkou Armádou 1864 u Sand Creek , 1868 u Washita River a jiných a po zajetí Americkou Armádou několika Indiánských Válečníku a Náčelníku kmenu Arapaho,Šajenu a dalších.... Věděli Indiáni že Válku s Železnicí a Armádou nikdy nemužou vyhrát a že Železnice je Konec Bizonu což tedy i jejich pomalý ale Jistý .Stavba TransAmerické Železnice pokračovala v letech 1868 - 1869 Prériemi a předhuřím Slaistých Hor Wyomingu a Horami Sierra Nevada až k Solnému Jezeru ,Salt Lake, v Utahu a zde se u Prommotory Point v roce 1869 Stavba Východní Železnice spojila se Západní Stavbou Transamerické Kontinentální Železnice poslední hřeby a pražce a kolejnice a Protijedoucí Supící Lokomotivy s Vagony s Jásajícími Dělníky obou Armád Trans Americké Železnice se Divoce Vítají mašinfírové,stavební Inženíři,a Další...Další a několik Regimentu Jezdectva,Pěchoty Americké Armády se učastní Velkolepého zakončení Velké Trans Americké Kontinentální Železnice .Velká Sláva Přípitky Šampanským Slavnostní Hudba a Hostina. Velkou Stavbou TransAmerickoé Železnice v letech 1863 - 1869 byl sice Propojen Americký Kontinent Železnicí a Vlaky po zbytek 19 a celé 20 století i dnes jezdí přes celou Ameriku z Východního Pobřeží na Západní a pohodlné Cestování ale to vše je Tragické že kvuli Americké Civilizaci byli zničeny Puvodní Krásné Národy Pravých Američanu Préríjních Indiánu kteří dnes musí žít v Hnusných Špinavých Rezervacích Vlády Usa.Bizoni byli kvuli Trans Americké Železnici v letech 1863 - 1869 skoro vyhubeni.Na konci 19 a počátku 20 století kdy byl Celý Americký Kontinent přepásaný Železnicí žilo z puvodních Miliardových Stád Obrovských Bizonu jen posledních ubohých pár stovek těchto Mohutných Obrovitých Zvířat.   

  

—————

Zpět


Kontakt

Rejnock

www.ifka.webnode.cz
ifčin tvořivý web



Anketa

Který Devův komiks se Vám víc líbí?

Aruana
55%
462

Holky, pivo, rock
29%
238

Ani jeden, čtu pouze články
16%
134

Celkový počet hlasů: 834